Kiedy kosz magazynowy wymaga wymiany na nowy?
Kosze magazynowe są praktycznie niezniszczalne – charakteryzują się dużą trwałością i łatwością naprawy. Wymiany na nowy może wymagać pojemnik noszący trwałe uszkodzenia, niemożliwe do usunięcia w ramach serwisu. Przykładem takich uszkodzeń jest deformacja pojemnika na skutek niezgodnej z przeznaczeniem eksploatacji i stosowanie większych ciężarów niż dopuszcza specyfikacja techniczna producenta. Aby uniknąć konieczności częstych wymian pojemników, warto regularnie zlecać serwis, tym bardziej że kosze magazynowe często pracują w trudnych warunkach mogących przyczyniać się do powstawania różnych wad.
Zregenerowany pojemnik siatkowy musi mieć dokładnie te same parametry co nowy kosz i często naprawa jest korzystniejszym finansowo rozwiązaniem niż zakup. W trakcie serwisu eliminowane są wszystkie wady produktu, a kosz dostosowywany jest do obowiązujących wymogów.
Jakie uszkodzenia wymagają naprawy?
O tym, że konieczna jest naprawa pojemnika siatkowego, świadczą zdeformowane krawędzie i stopy, zniszczona siatka na bokach, problemy z zamykaniem się klap pojemnika, ubytki w podłodze i nieczytelne oznaczenia, co jest szczególnie ważne wobec licencjonowanych pojemników.
Krawędzie mogą zostać wyprostowane, jeśli odkształcenie sięga maksymalnie 10 mm na zewnątrz i 20 mm wewnątrz. Przywrócenie geometrii jest konieczne, wtedy gdy gitterbox nie stoi równo na czterech stopach. Niekiedy konieczna może się okazać wymiana podstawek. W przypadku podłogi dopuszczalne są jedynie niewielkie pęknięcia i dlatego zwykle podłoga wymieniana jest na nową. Gitterbox ma wymienne deski na podłodze, dzięki czemu możliwa jest naprawa pojemnika po zabrudzeniach z farby, tynku czy też substancjach chemicznych. W trakcie serwisu możliwe jest usunięcie widocznych śladów korozji i pomalowanie pojemnika.